JobExpress Myanmar
No Result
View All Result
  • Home
  • Job Search
  • Employer
  • Home
  • Job Search
  • Employer
No Result
View All Result
JobExpress Myanmar
No Result
View All Result
Home Jobseeker

လုပ်ငန်းခွင်မှာ ဒီလိုအမူအကျင့်တွေ လုပ်မိနေပြီလား?

Share on FacebookShare on LinkedinShare on Twitter

ပထမဦးဆုံးအနေနဲ့ သေချာတာတစ်ခုကတော့ ကျွန်တော်တို့ရဲ့အချိန်တော်တော်များများဟာ လုပ်ငန်းခွင်မှာပဲ ကုန်ဆုံးနေရပါတယ်။ နိုင်ငံတကာစစ်တမ်းတွေအရ ကြည့်ပြန်ရင်လည်း လူတစ်ယောက်ဟာ သူ့သက်တမ်းရဲ့ သုံးပုံတစ်ပုံဟာ အလုပ်မှာပဲအချိန်ကုန်ဆုံးနေတယ်လို့ဖော်ပြထားပါတယ်။ လုပ်ငန်းခွင်ဆိုတာ ကိုယ်တစ်ယောက်တည်းရှိတဲ့နေရာမဟုတ်တဲ့အတွက် အများနဲ့ပေါင်းသင်းဆက်ဆံရေးကောင်းဖို့ကလည်းအရေးကြီးပါတယ်။ ဒါပေမယ့် တစ်ခါတစ်လေမှာ ကိုယ့်ရဲ့မသိစိတ်ကပြုလုပ်လိုက်တဲ့အရာတွေက မထင်မှတ်ထားပဲ အခြားသူတွေအတွက် အနှောင့်အယှက်ဖြစ်ရတာလေးတွေရှိတတ်ပါတယ်။ ဒီတော့ ဘယ်လိုအချက်လေးတွေကို လုပ်ငန်းခွင်မှာ ဆင်ခြင်ပြီးနေထိုင်သင့်တယ်ဆိုတာကိုပြောပြပေးချင်ပါတယ်။

(၁) Being Late

အလုပ်လုပ်ချိန်က မနက်(၉)နာရီကနေ ညနေ(၅)နာရီအထိသတ်မှတ်ထားတယ်ဆိုရင် မနက်(၉)နာရီထိုးတာနဲ့ ကိုယ့်ရဲ့စားပွဲအရှေ့မှာ ထိုင်ပြီး အလုပ်စလုပ်နေတဲ့ပုံစံမျိုးဖြစ်နေရပါမယ်။ ရုံးနောက်ကျတာအပါအဝင် ၊ ရုံးရောက်တာနဲ့ ယောင်လည်လည်လုပ်နေတာ ၊ (၉)နာရီကျော် ရုံးရောက်မှ မနက်စာစားတာတွေဆိုတာ လုပ်လည်းမလုပ်သင့်သလိုဖြစ်လည်းမဖြစ်သင့်ပါဘူး။ အကောင်းဆုံးကတော့ (၉)နာရီ ရုံးတက်ရမယ်ဆိုရင် (၈)နာရီ (၄၅)မိနစ်ရောက်အောင်သွားတာက အကောင်းဆုံးပါပဲ။

(၂) Refuse to do your Job

တစ်ခါတစ်လေ ကိုယ့်ရဲ့သူဌေးက Personal ကိစ္စအရ အကူအညီတောင်းတဲ့အခါမျိုးမှာ ကိုယ့်ရဲ့ KPI တွေမပြီးဘူး ၊ အချိန်ကုန်တယ် ၊ ငါလုပ်ရမယ့် JD မှာ ဒီလိုတာဝန်တွေမပါဘူးဆိုပြီး ငြင်းလို့မရပါဘူး။ ကိုယ့်ရဲ့ Career ကို Professional ကျကျသွားမယ်ဆိုရင် အလားတူပဲ ကိုယ်တာဝန်ယူရတဲ့ Responsibilities တွေကလည်းပိုမိုကျယ်ပြန့်လာမှာပါ။ ဒီလိုကိစ္စသေးသေးလေးကိုမှ အကူအညီတောင်းလို့မရဘူးဆိုရင် ကိုယ့်ရဲ့အထက်လူကြီးတစ်ယောက်အနေနဲ့ ကိုယ့်အစား တစ်ခြားတစ်ယောက်ကိုအစားထိုးသွားနိုင်ပါတယ်။ ဒီတော့ ကိုယ့်ကိုယ်ယုံကြည်လို့ခိုင်းတယ်ဆိုတဲ့စိတ်ထားလေးနဲ့ကူညီတာ အကောင်းဆုံးပါပဲ။

(၃) Using your cell phone during meetings

အလုပ်ကိစ္စနဲ့မဟုတ်ပဲ ကိုယ့်ရဲ့ Personal Case အရ Facebook သုံးတာ ၊ Instagram သုံးတာတွေက မလုပ်သင့်ဆုံးအမှားတစ်ခုပါပဲ။ Meeting လုပ်နေတဲ့အချိန်မှာပိုပြီးမသင့်တော်ဆုံးပါပဲ။ Meeting မှာအိပ်ငိုက်လာမယ် ၊ ပျင်းလာမယ်ဆိုရင် စက္ကူတစ်ရွက်နဲ့ ဘောပင်တစ်ချောင်းကောက်ယူပြီး Meeting Notes လိုက်မှတ်လိုက်ပါ။ လူကိုလည်း နိုးနိုးကြားကြားဖြစ်စေသလို ကိုယ့်အထက်လူကြီးတွေရဲ့ သဘောကျနှစ်သက်မှုကိုပါ ခံရအုံးမှာပါ။

(၄) Gossiping

Gossip ရဲ့အဓိပ္ပာယ်က အတင်းတုတ်တာလို့ အဓိပ္ပာယ်ရပါတယ်။ ဒုတိယမိသားစုလို့ခေါ်လို့ရတဲ့ လုပ်ငန်းခွင်မှာ အချိန်တစ်ခုကြာလာတဲ့အခါမှာ ကိုယ့်ရဲ့လုပ်ဖော်ကိုင်ဖက်တွေအပေါ် ကိုယ့်ရဲ့ထင်မြင်ချက်တွေရှိကောင်းရှိလာနိုင်ပါတယ်။ ဘယ်သူကတော့အလုပ်လုပ်ရာမှာစည်းစနစ်ကျတယ် ၊ ဘယ်သူကတော့ရေသာခိုတယ်ဆိုတာ (၃) ၊ (၄) လလောက်နေရင်သိလာမှာပါ။ အဓိကက ကိုယ့်ရဲ့ထင်မြင်ချက်ကိုကိုယ့်ရဲ့ စိတ်ထဲမှာပဲထားသင့်ပါတယ်။ အတင်းပြောချင်းရဲ့ နောက်ဆက်တွဲအနေနဲ့ ကိုယ့်ရဲ့ ဂုဏ်သတင်းကိုလည်းထိခိုက်နိုင်သလို ၊ HR နဲ့လည်းပြဿနာဖြစ်နိုင်ပါတယ်။

(၅) Making small talk when someone is busy

လုပ်ငန်းခွင်မှာတစ်ယောက်နဲ့တစ်ယောက်ရင်းနှီးဖို့ အကောင်းဆုံးနည်းလမ်းက တစ်ယောက်အကြောင်းတစ်ယောက်သိဖို့ စကားပြောတာကနေ စပြောတာပါပဲ။ ဒါပေမယ့် အချိန်အခါကြည့်ပြောဖို့တော့လိုပါတယ်။ အလုပ်ကိစ္စဖုန်းပြောနေတဲ့အချိန် ၊ အလုပ်ရှုပ်နေတဲ့အချိန်မျိုးမှာသွားပြောရင်တော့ စိတ်အနှောင့်အယှက်ဖြစ်သွားတတ်ပါတယ်။

ကိုယ်ကိုယ်တိုင်က ဝန်ထမ်းကောင်းတစ်ယောက်အဖြစ် နာမည်ကောင်းနဲ့ ရပ်တည်နေရင်တောင်မှ အပေါ်က အမူအကျင့် (၅)ခုကို သတိမမူမိရင်တော့ သင့်ကို ပြဿနာဖြစ်စေနိုင်ပါတယ်။ ကိုယ့်ရဲ့ Career မှာအောင်မြင်ရမယ်ဆိုပြီး အလေးအနက်ထားတဲ့သူဆိုရင် ပိုပြီးသတိထားဖို့လိုပါတယ်။ ရှေ့ဆက်ပြီး အောင်မြင်တဲ့လုပ်ငန်းရှင်တွေ ၊ ပျော်ရွှင်စရာကောင်းတဲ့ ပတ်ဝန်းကျင်တွေ ပိုင်ဆိုင်ကြပါစေလို့ ဆန္ဒပြုလိုက်ပါတယ်။

Content By Htet Wai Yan Lynn

Related Posts

How to prevent Burnout
Career Advice

Burnout ဖြစ်နေပြီလား ?

October 4, 2023
Labor Law အရ ခံစားနိုင်သော ခွင့်ရက်များ
Career Advice

Labor Law အရ ခံစားနိုင်သော ခွင့်ရက်များ

August 31, 2023
The Importance of Work-Life Balance
Career Advice

The Importance of Work-Life Balance

August 16, 2023
Digital Marketing  ပညာရပ်ကို အခမဲ့ လေ့လာနိုင်မယ့် Website များ
Business

Digital Marketing ပညာရပ်ကို အခမဲ့ လေ့လာနိုင်မယ့် Website များ

February 23, 2023
သင် အင်တာဗျူး အခေါ်မခံရတာ ဒီအချက် (၃)ချက် ကြောင့် ဖြစ်နိုင်ပါတယ် ....
Career Advice

သင် အင်တာဗျူး အခေါ်မခံရတာ

February 16, 2023
Power Ranger လုပ်မလား ?Superman လုပ်မလား ?
Career Advice

Power Ranger လုပ်မလား ?Superman လုပ်မလား ?

January 20, 2021
Next Post
5 Tips For Improving Work Ethics

5 Tips For Improving Work Ethics

Bus စီးရင်းအချိန်ကုန်နေပြီလား?

Bus စီးရင်းအချိန်ကုန်နေပြီလား?

Please login to join discussion

More Social Information

  • 704.5k Fans
Facebook LinkedIn

Popular Post

Labor Law အရ ခံစားနိုင်သော ခွင့်ရက်များ

Labor Law အရ ခံစားနိုင်သော ခွင့်ရက်များ

August 31, 2023
အချိန်ပိုလုပ်အားခတွက်နည်း

အချိန်ပိုလုပ်အားခတွက်နည်း

December 2, 2020
Digital Marketing  ပညာရပ်ကို အခမဲ့ လေ့လာနိုင်မယ့် Website များ

Digital Marketing ပညာရပ်ကို အခမဲ့ လေ့လာနိုင်မယ့် Website များ

February 23, 2023
ဝန်ထမ်းတစ်ယောက်စီတိုင်း သိထား သင့်တဲ့ခွင့်ရက်အမျိုးအစားများအကြောင်း

ဝန်ထမ်းတစ်ယောက်စီတိုင်း သိထား သင့်တဲ့ခွင့်ရက်အမျိုးအစားများအကြောင်း

November 18, 2020
လူမှုဖူလုံရေး ( SSB )ဆိုတာဘာလဲ?

လူမှုဖူလုံရေး ( SSB )ဆိုတာဘာလဲ?

November 9, 2020
အပိုဝင်ငွေ ဘယ်လိုရှာကြမလဲ?

အပိုဝင်ငွေ ဘယ်လိုရှာကြမလဲ?

November 11, 2020
JobExpress Myanmar

Address: Building No.123/133, Room No.7(A), 7th Floor, Corner of Pansodan Road and Anawrahta Road, Pansodan Business Tower, Kyauktada Township, Yangon, Myanmar.

  • About Us
  • Contact Us
  • Private Policy
  • Terms of Use

Follow Us

No Result
View All Result
  • Home
  • Job Search
  • Employer